יום שני, 20 ביוני 2011

ללעוס באיטלקית (ולהתענג על כל ביס)

הסרט "לאכול להתפלל לאהוב" מספר על אשה שעוזבת את חייה הנוחים ויוצאת למסע של גילוי עצמי בעולם. ההרפתקה מתחילה באיטליה שם ליז, גיבורת העלילה, נסחפת אל אהבת הפסטה. אחרי הפרק הקולינרי במסע שבמהלכו היא מכירה חבורה של אנשים מקסימים, לומדת לאהוב את עצמה ולדעת להרפות ולחיות בשלום גם עם כמה קילוגרמים עודפים, היא ממשיכה לפרק הרוחני בהודו. אני לא זוכרת מה קורה אחרי זה, אחרי כל כך הרבה איטליה וכל כך הרבה פסטה נהייתי רעבה מדי...

הקסם האיטלקי


למה אני מתמלאת התלהבות רק מלשמוע את המילה "איטליה"? מה יש בה שישר גורם לי להרגשה חיובית?
שפה שבה אפילו הבודק הקשוח בביקורת הדרכונים גורם לי לחשוב שהוא מפלרטט איתי? בלגן והמולה - בכביש, ברחוב, במסעדה שמרגישים לי כמו בבית, אבל הרבה יותר כיף (אולי כי פה מקללים באיטלקית...)? סטייל הורס שגורם לצעידה ברחוב להפוך לתצוגת אופנה? אין ספק שאלו סיבות מצויינות, אבל למה לא פשוט לגשת לסיבה העיקרית, שמשלבת בתוכה את כל הסיבות האחרות ועוטפת אותן בקסם כל כך מיוחד שאין יותר כיף ממנו...בעצם אולי אם נוסיף קצת פרמז'ן....

האוכל
אין ספק שהסיבה העיקרית לאהבה האינסופית שלי לארץ המגף היא מה שהחבר'ה האלה יודעים לעשות עם בצק, עגבניות וגבינה.
עם כל הכבוד למטבח הצרפתי המפואר (ויש לא מעט כבוד), מאכלים איטלקיים הם הצועדים בגאווה בראש רשימת המאכלים האהובים עליי. פיצה מבצק דקיק עם רוטב עגבניות טרי, שפע מוצרלה ועיטור בזיליקום, לזניה עם בשר משובח שנח להנאתו בין דפי הפסטה, אוסובוקו עסיסי עם מח עצם מפתה שצועק "תאכלי אותי כבר!", קנלוני שעוטף בחום 4 גבינות...אוקיי, מספיק, אני מתחילה לרייר על המקלדת...













איפה אוכלים באיטלקית בארץ ישראל?
מסעדות איטלקיות בארצנו הקטנטונת מציעות לרוב תפריטים ואוירה שהותאמו לחיך הישראלי ולתרבות האכילה הנהוגה כאן ע"י ביצוע מהלכים כדוגמת הוספת שמנת כמרכיב מרכזי ברטבים (באיטליה מדובר בחומר גלם שהשימוש בו מצומצם ביותר), הגשת מנות הפסטה כמנות עיקריות בתפריט (שבמקור אמורות להיות מוגשות כראשונות), שילוב בין כיוונים קולינריים ממחוזות שונים (האיטלקי הסביר יתמקד לרוב המאכלים המסורתיים במחוזו, יהלל ויצרוך רק אותם) ועוד.
בעיני הן עושות עבודה מצוינת. אמנם טרם מצאתי את המסעדה האולטימטיבית, אך יש כמה פייבוריטיות שעליהן אספר ולסיום אצרף מתכון בונוס. שווה, לא? :)

צהרים נינוח
המנצחת הגדולה - לה פמיליה - ראשון לציון
המסעדה הותיקה במרכז בן-גוריון שבראשון לציון התחילה כסניף של רשת ספגטים. לפני מספר שנים, נפרדו דרכיהן  - ולה-פמיליה המשיכה במסע עצמאי שעשה לה רק טוב. מעבר לעיצוב הביתי המקסים והשירות האדיב, במסעדה מקפידים על חומרי גלם איכותיים, רטבים עשירים, מגוון מנות מרשים ואפילו קינוחים לא רעים בכלל.
אם נצרף לכל אלו עסקית צהרים שכוללת פוקצ'ה עם מתבלים, מנה ראשונה, מנה עיקרית, שתיה וקינוח אישי במחיר שלא עובר את ה-70 שקלים, נקבל בחירה מצוינת לארוחת צהרים איכותית.
לאכזבתי גיליתי שלמסעדה אין אתר משלה באינטרנט והתפריט שלה מתחבא בתפריט המשלוחים של קפה פולה - מסעדה שכנה של אותם בעלים, באותו מתחם שעליה אמליץ לכם בחום לוותר.

הכי כיף לשבת  - בכוכים בצידה הימני של המסעדה או בשולחן המשפחתי העגול אם הגעתם בחבורה גדולה.
הבחירות שלי - ארנצ'יני (כדורי ריזוטו בציפוי פריך), סלט פנצנלה (מגוון ירקות טריים עם שפע עשבי תיבול, קרוטונים וכדורי מוצרלה), לזניה בקר (מדהימה מדהימה מדהימה, מוגשת ברוטב רוזה לצד סלט ירוק אישי), פנה פולו פרסטו (נתחי חזה עוף ופטריות ברוטב שמנת מושלם).
כדאי לדעת: העסקיות מוגשות גם בימי שישי.
חפשו במפה - בן גוריון 4, ראשון לציון,03-9508889

מומלצות נוספות בקטגוריה - 
קפה איטליה, תל אביב - לכו על חציל פמז'ן למנה הראשונה.
נובה ג'ויה, רמת השרון - (קיים סניף נוסף בהרצליה שעליו יש ביקורות פחות מוצלחות) -  נסו את הפיצה עם פרושוטו ופטריות.
אם חשקתם בארוחת צהרים נינוחה באיטליה, אגם גארדה מציע נוף מתאים














ערב רומנטי
המנצחת הגדולה - קוצ'ינה תמר - תל אביב
גם פה הסיפור מתחיל בפיצול דרכים אי שם בשלהי 2008. וינס מוסטר ותמר כהן-צדק סיימו את השותפות הקולינרית שלהם במסעדת "וינס ותמר". וינס פתח את שרקוטרי המהממת ביפו (שעליה אספר בהזדמנות) ותמר שינתה את שם המסעדה המשותפת לשעבר ויצאה לדרך איטלקית-כפרית חדשה שכולה שלה.
המסעדה המדהימה הזאת הממוקמת באזור מוסכים מעט מפוקפק ביד חרוצים, כובשת מהרגע שהדלת נפתחת - הארומות מתפזרות בחלל האפל, השולחנות הצפופים מזמינים אותי להתיישב, התפריט גורם לעיניים להתפזר בכל הכיוונים. מבחינת העיצוב זו אחת המסעדות שאני מוצאת בה את הדמיון הרב ביותר לטרטוריה משפחתית הומת אדם בעיירה איטלקית קטנה. והטעם....זהו סיפור אהבה בשני כרכים שעומד בפני עצמו.


מוסיף לחוויה - השמות האיטלקיים המגוונים בתפריט
הכי כיף להגיע בערב חורפי ולהמשיך היישר אל מתחת לפוך אחרי ארוחה משובחת וכוס יין טוב.
הבחירה שלי - בודינו פרמג'אנו (סופלה פרמג'אנו ופטריות - מרקם מלטף וטעם עשיר ומיוחד). כמו שנכתב בשיר ישראלי מוכר - "יותר מזה אנחנו לא צריכים".
אם תרצו - אין זו רק מסעדה. ניתן לקנות מגוון מוצרים מיוחדים כגון מטעמים שונים, רטבים, ספרי בישול ועוד במזווה (Dispensa).
תחנו במקום מואר - הצפירה 10, תל אביב, 03-6390407

מומלצת נוספת בקטגוריה - 
בליני, מתחם סוזן דלל, תל אביב. אל תשכחו להזמין קוקטייל בליני לצד הארוחה.

הקנלוני המדהים ביותר שטעמתי מחכה לכם
במסעדת Di Rienzo בכיכר הפנתיאון ברומא

בילוי חפוז
המנצחת הגדולה - פיצה סלייס - רמת השרון
אתחיל מלציין שמדובר בחפוז מעט אקסקלוסיבי שעליו תשלמו מחיר כמעט כפול מפיצריות אחרות. לדעתי זה שווה כל שקל. השמועות אומרות שהבעלים יצא למסע באיטליה בחיפוש אחר המתכון המושלם לפיצה. לא יודעת כמה שהשמועות נכונות, אבל כשבא לי פאסט פוד מושקע - הפיצה הדקה והפריכה שמוכנה תוך דקות בתנור הלבנים עם רוטב השום ששמו הולך לפניו והגבינה האיכותית קוראים לי להגיע אל סוקולוב פינת ויצמן.

אסור לוותר - על רוטב השום - לצד הפיצה, על הפיצה, מתחת לפיצה או סתם עם כפית :)
האופציה הכאילו בריאה - פוקצ'ה מקמח מלא (מצד אחד טעימה להפליא, מצד שני, עדיין תשכחו מהדיאטה)
עצלן מרמת השרון והסביבה? - זכית להנות מהחוויה בלי לצאת מהבית.
סוקולוב 72, רמת השרון, 03-5409239

מומלצת נוספת בקטגוריה - 
קונצ'רטו די פסטה - אוכל איטלקי מהיר באוירה כל כך אופטימית ושמחה שזה מדבק - מצויין לשיפור מצב הרוח ביום מבאס.


האופציה הביתית

בקישור הבא תוכלו למצוא מתכון חביב עליי במיוחד. אזהיר מראש שנדרשת מעט השקעה ולא מעט זמן לטובת המתכון, אבל מבטיחה לכם שאחרי שתקחו ביס, תהיו מוכנים להשקיע שוב ושוב.
הלזניה הטובה בעולם

בתאבון!!!!











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה